Kontakta oss
Välkommen till Babylove kundservice!
Vi finns här för dig – innan, under och efter ditt köp. Hör av dig till våra kunniga medarbetare via kontaktformuläret, eller hitta svar direkt bland våra Vanliga frågor.
Mail: info@babylove.se
Telefon: 08-566 276 00
Öppettider telefon mån-fre 10:00-12:00, övrig tid hänvisar vi till mail
Vårt mål är att besvara alla förfrågningar inom 24 arbetstimmar.
Kontakta oss mer än gärna om du har några frågor eller funderingar.
Vanliga frågor
Svar: I regel skickar vi beställd vara inom 24 timmar om inget annat anges i leveransinformationen på produktbeskrivningen. I bland händer det att en produkt tar slut i lager innan vi har hunnit uppdatera. Hör i så fall av dig om du inte har hört något av oss!
Svar: Vi skickar alltid en orderbekräftelse på angiven mailadress, detta går med automatik. Ibland händer dock att mailadressen blivit felstavad, vi har inget system för att upptäcka detta. I bland hamnar även denna orderbekräftelse i skräpposten, då det är ett automatgenererat mail, så ta gärna en titta där först och främst. Om du saknar den, skicka oss ett mail på info@babylove.se med namnet (För och efter) på den personen som beställningen är gjord på.
Svar: Synliga fraktskador på ett paket anmäls direkt till transportören/ombudet . Vänligen informera postombudet eller distributionsbudet att paketet är skadat så att skadan noteras på följesedeln och registreras i transportörers system. Sedan kontakta oss på info@babylove.se och skicka foto på den skadade varan och skadade emballage
Då barnens säkerhet är vårt gemensamma huvudfokus så bör man som konsument aldrig montera eller använda defekta varor innan man fått ett godkännande för detta. Vi ber er därför att avvakta med montering/användning av varan tills vi har hunnit hantera ert ärende.Vi kan inte garantera att en reklamation kan godkännas vid monterad vara.
Svar: Är varan skadad måste du spara både varan och allt emballage. Finns det en synlig skada på paketet, ska det anmälas till ombudet enligt ovan. Efter det behöver vi få ett mail med foto på den skadade varan och eventuell skadade emballage. Skicka det info@babylove.se för hantering.
Då barnens säkerhet är vårt gemensamma huvudfokus så bör man som konsument aldrig montera eller använda defekta varor innan man fått ett godkännande för detta. Vi ber er därför att avvakta med montering/användning av varan tills vi har hunnit hantera ert ärende.Vi kan inte garantera att en reklamation kan godkännas vid monterad vara.
Svar: Kontakta oss på info@babylove.se . Du har som kund rätt att skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar i obruten förpackning* . Vi förser er med en returfraktsedel på begäran, kostnaden för denna betalas av dig som kund. Vi tar en returfraktkostnad på 79 kronor* (*gäller ej stora produkter som bollhav och produkter med hemleverans som lektält, saccosäck, myspölar, sovpölar eller möbler, där blir kostnaden oftast högre).
*Gäller ej specialtillverkade beställningsvaror, som har skräddarsytts särskilt åt dig och har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål (kanindocka med namn, vägghylla med nam)