Skip to main content
Störst på barnmöbler
Fri frakt över 1000 kr
14 dagars öppet köp

Reklamation

Reklamation

Ibland händer det dessvärre att en vara inte uppfyller den kvalitet som önskas och då hjälper vi dig självklart att reklamera. Följ nedan steg och komplettera ditt ärende med information så kan vi hantera ditt ärende snabbare. Vi strävar efter att besvara alla inkommande kundserviceärenden inom 48 timmar, under arbetsdagar. Vid reklamation av en vara där vi har mottagit alla bilder och information som vi behöver, behandlar vi din reklamation så snart som möjligt. Vi uppskattar även att du kontaktar oss om du har synpunkter, klagomål eller tips.

SKICKA IN ETT ÄRENDE

    Beskriv ditt ärende

    Beskriv felet på produkten (består produkten av flera delar så behöver vi veta exakt vilka delar som är skadade enligt numrering i manualen)

    Exakt vilka delar (enligt numrering i manual) som är trasiga/skadade.

    1. Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

    1. Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem. Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till oss. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till Babylove kundservice så hjälper vi dig.

    2. Skicka ett ärende till oss via formulär ovan. 

    3. Bifoga alltid bilder på alla skador och även på förpackningen så vi ser vad som behöver undersökas/åtgärdas. Ju tydligare information och bilder vi erhåller, desto snabbar kan vi hantera ditt ärende

    Då barnens säkerhet är vårt gemensamma huvudfokus så bör man som konsument aldrig montera eller använda defekta varor innan man fått ett godkännande för detta. Vi ber er därför att avvakta med montering/användning av varan tills vi har hunnit hantera ert ärende. Vi kan inte garantera att en reklamation kan godkännas vid monterad vara. 

    – Alla reklamationer hanteras enligt svensk konsumenträtt vilket innebär att vi i första hand byter ut skadade/defekta delar mot nya.  Vi har enligt Konsumentverket rätt att i första hand åtgärda/laga produkten.

    – Om man på eget bevåg monterar skadade/defekta delar så tar vi som Återförsäljare inte hänsyn till eventuellt merarbete med montage/nedmontering eller ger generella prisavdrag för att produkten är monterad. Vi ersätter heller inte för ev. tredjepartskostnader (exempelvis snickare mm). 

    – Då ovan process följer svensk konsumenträtt arbetar vi inte med kompensationer. Kompensation kan ges i undantagsfall av goodwill, men är inget vi behöver göra då vi erbjuder andra typer av lösningar.

    – Vi hanterar därefter ditt ärende så snart vi kan och återkommer till dig så snart vi har ett besked. Vi ber dig avvakta då en reklamation kan ta några arbetsdagar att få svar på. Vårt absoluta mål är självklart att lösa ärendet så fort som möjligt. Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

    2. Hur gör jag om jag har fått fel vara?

     1. Skicka ett ärende till oss via formulär ovan (bifoga alltid ordernummer)

     2. Beskriv vad har du har erhållit för produkt

     3. Bifoga alltid en bild på det du har fått

    Gå med i väntelistan Vi meddelar dig när produkten finns i lager. Vänligen ange din giltiga e-postadress nedan.