REKLAMATION

Ibland händer det dessvärre att en vara inte uppfyller den kvalitet som önskas och då hjälper vi dig självklart att reklamera. Följ nedan steg och komplettera ditt ärende med information så kan vi hantera ditt ärende snabbare:

1. Hur gör jag om jag har mottagit en skadad vara?

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem. Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket eller till transportfirman som levererar ditt paket. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till Babylove kundservice så hjälper vi dig.

Skicka ett ärende till oss via mejl på babylove@babylove.se (bifoga alltid ordernummer vid en reklamation)

Beskriv felet på produkten (består produkten av flera delar så behöver vi veta exakt vilka delar som är skadade enligt numrering i manualen) 

Bifoga alltid bilder på alla skador och även på förpackningen så vi ser vad problemet är

Vi hanterar därefter ditt ärende så snart vi kan och återkommer till dig så snart vi har fått besked från leverantören. Vi ber dig avvakta då en reklamation kan ta några arbetsdagar att få svar på. Vårt absoluta mål är självklart att lösa ärendet så fort som möjligt. Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

2. Hur gör jag om jag har fått fel vara?

 Skicka ett ärende till oss via mejl på babylove@babylove.se (bifoga alltid ordernummer)

 Beskriv vad har du fått för produkt

 Bifoga alltid en bild på det du har fått

3. Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

 Skicka ett ärende till oss via mejl på babylove@babylove.se (bifoga alltid ordernummer vid en reklamation)

 Beskriv felet på produkten 

 Bifoga alltid bilder så vi ser vad problemet är

Vi hanterar därefter ditt ärende så snart vi kan och återkommer till dig så snart vi har fått besked från leverantören. Vi ber dig avvakta då en reklamation kan ta några arbetsdagar att få svar på. Vårt absoluta mål är självklart att lösa ärendet så fort som möjligt. Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer