đŸïž PRE-SUMMER SALE, 10% rabatt pĂ„ nĂ€stan allt! ☀
X

REKLAMATION


1. Hur gör jag om jag vill reklamera en vara? 

1. Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket Àr felfria inom 3 dagar frÄn att du har mottagit dem. Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmÀla skadan direkt till oss. Skicka in din felanmÀlan inom 3 dagar till Babylove kundservice sÄ hjÀlper vi dig.

2. Skicka ett Ă€rende till oss via formulĂ€r ovan. 

3. Bifoga alltid bilder pÄ alla skador och Àven pÄ förpackningen sÄ vi ser vad som behöver undersökas/ÄtgÀrdas. Ju tydligare information och bilder vi erhÄller, desto snabbar kan vi hantera ditt Àrende

DĂ„ barnens sĂ€kerhet Ă€r vĂ„rt gemensamma huvudfokus sĂ„ bör man som konsument aldrig montera eller anvĂ€nda defekta varor innan man fĂ„tt ett godkĂ€nnande för detta. Vi ber er dĂ€rför att avvakta med montering/anvĂ€ndning av varan tills vi har hunnit hantera ert Ă€rende. Vi kan inte garantera att en reklamation kan godkĂ€nnas vid monterad vara. 

- Alla reklamationer hanteras enligt svensk konsumentrĂ€tt vilket innebĂ€r att vi i första hand byter ut skadade/defekta delar mot nya.  Vi har enligt Konsumentverket rĂ€tt att i första hand Ă„tgĂ€rda/laga produkten.

- Om man pĂ„ eget bevĂ„g monterar skadade/defekta delar sĂ„ tar vi som ÅterförsĂ€ljare inte hĂ€nsyn till eventuellt merarbete med montage/nedmontering eller ger generella prisavdrag för att produkten Ă€r monterad. Vi ersĂ€tter heller inte för ev. tredjepartskostnader (exempelvis snickare mm). 

- DÄ ovan process följer svensk konsumentrÀtt arbetar vi inte med kompensationer. Kompensation kan ges i undantagsfall av goodwill, men Àr inget vi behöver göra dÄ vi erbjuder andra typer av lösningar.

- Vi hanterar dÀrefter ditt Àrende sÄ snart vi kan och Äterkommer till dig sÄ snart vi har ett besked. Vi ber dig avvakta dÄ en reklamation kan ta nÄgra arbetsdagar att fÄ svar pÄ. VÄrt absoluta mÄl Àr sjÀlvklart att lösa Àrendet sÄ fort som möjligt. Vid en eventuell tvist sÄ följer vi AllmÀnna ReklamationsnÀmndens rekommendationer

2. Hur gör jag om jag har fĂ„tt fel vara? 

 1. Skicka ett Ă€rende till oss via formulĂ€r ovan (bifoga alltid ordernummer)

 2. Beskriv vad har du har erhĂ„llit för produkt

 3. Bifoga alltid en bild pĂ„ det du har fĂ„tt


-->