Vanliga frågor

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Svar: I regel skickar vi beställd vara inom 24 timmar om inget annat anges i leveransinformationen på produktbeskrivningen. I bland händer det att en produkt tar slut i lager innan vi har hunnit uppdatera. Hör i så fall av dig om du inte har hört något av oss!


FÅR JAG EN ORDERBEKRÄFTELSE?

Svar: Vi skickar alltid en orderbekräftelse på angiven mailadress, detta går med automatik. Ibland händer dock att mailadressen blivit felstavad, vi har inget system för att upptäcka detta. I bland hamnar även denna orderbekräftelse i skräpposten, då det är ett automatgenererat mail, så ta gärna en titta där först och främst. Om du saknar den, skicka oss ett mail på [email protected] med namnet (För och efter) på den personen som beställningen är gjord på.


VAD KOSTAR FRAKTEN?

Svar: 69:- inklusive moms. Vid köp från 1000 kronor är frakten gratis/inkluderad.


VAD HAR NI FÖR BETALMETODER?

Svar: Vi erbjuder betalning via Klarna checkout (Faktura och betalkort) samt Swish och Paypal Checkout

VART ÄR MITT PAKET ?

Svar: Titta gärna i skräpposten där spårningslänk kan hamna då det skickas som ett automatmail. 


HUR KONTAKTAR MAN ER?

SvarVia mejl [email protected] eller via kontaktformulär. Vi svarar inom 48 timmar.


KAN JAG ANNULLERA MIN BESTÄLLNING?


Vi behandlar din beställning så snart vi mottagit den, så att dina varor kan levereras så snabbt som möjligt även om varorna inte finns i lager (vid förhandsbeställning) kan vi inte garatnera att vi hinner avbryta din order hos tillverkaren. Hör av dig till oss så snabbt som möjligt på [email protected] så återkommer vi med besked.


JAG HAR TAGIT EMOT ETT SKADAT PAKET, VAD GÖR JAG?

Svar:  Synliga fraktskador på ett paket anmäls direkt till transportören/ombudet . Vänligen informera postombudet eller distributionsbudet att paketet är skadat så att skadan noteras på följesedeln och registreras i transportörers system. Sedan kontakta oss på [email protected] och skicka foto på den skadade varan och skadade emballage

Då barnens säkerhet är vårt gemensamma huvudfokus så bör man som konsument aldrig montera eller använda defekta varor innan man fått ett godkännande för detta. Vi ber er därför att avvakta med montering/användning av varan tills vi har hunnit hantera ert ärende.Vi kan inte garantera att en reklamation kan godkännas vid monterad vara.


VARORNA JAG FÅTT ÄR SKADADE, VAD GÖR JAG?

SvarÄr varan skadad måste du spara både varan och allt emballage. Finns det en synlig skada på paketet, ska det anmälas till ombudet enligt ovan. Efter det behöver vi få ett mail med foto på den skadade varan och eventuell skadade emballage. Skicka det [email protected] för hantering.

Då barnens säkerhet är vårt gemensamma huvudfokus så bör man som konsument aldrig montera eller använda defekta varor innan man fått ett godkännande för detta. Vi ber er därför att avvakta med montering/användning av varan tills vi har hunnit hantera ert ärende.Vi kan inte garantera att en reklamation kan godkännas vid monterad vara.


VAD GÖR JAG OM JAG INTE ÄR NÖJD MED MIN VARA?

Svar: Kontakta oss på [email protected]  . Du har som kund rätt att skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar i obruten förpackning* . Vi förser er med en returfraktsedel på begäran, kostnaden för denna betalas av dig som kund. Vi tar en returfraktkostnad på 79 kronor*  (*gäller ej stora produkter som bollhav och produkter med hemleverans som lektält, saccosäck, myspölar, sovpölar eller möbler, där blir kostnaden oftast högre).

*Gäller ej specialtillverkade beställningsvaror, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål (exempelvis bollhav, tapeter, sängar, kanindocka med namn, vägghylla med namn, bokstavslampor, kaninmöbler, hussängar eller någon produkt innehållande specialbeställda mått, färger eller anpassningar)


-->